marți, 4 decembrie 2012

Ciorbă de varză sau lucskos



Cu ocazia deţinerii unei căpăţâni de varză, m-am decis să gătesc un lucskos, ca în Ardeal. Piesele de rezistenţă sunt bineînţeles varza, legumele şi afumătura.

Cum îi stă mai bine verzei

Este o mâncare grea, cu rântaş, numai bună pentru o mahmureală. Dar să trecem la fapte. Ingredientele sunt pentru o oală mare de supă.

Se prăjeşte uşor afumătura

În general, particularizez reţetele după cum îmi place şi îmi place cu multe legume, mai ales dacă am resturi prin frigider.


Afumătura şi legumele la fiert (se mai adaugă apă)






Trebuie să recunosc că am trişat un pic şi am fost ajutată de ungurul meu, pentru că el se pricepe cel mai bine la astfel de reţete. Tot din cauza lui s-a strecurat şi chimenul printre ingrediente (pune chimen în orice mâncare, excepţie făcând dulciurile şi încă câteva, puţine).

La fiert





Ingrediente:
- 1 varză
- 300 g afumătură (eu am pus kaiser)
- 2 cepe
- 2 căţei de usturoi
- 3 morcovi
- 1 păstârnac
- ţelină (am pus o bucăţică mică)
- 100 ml ulei
- 1 lg de făină
- smântână după gust (200 g)
- 2 lgţ boia dulce
- sare
- 2 lgţ chimen
- cimbru uscat

Paşii:
1. Se taie afumătura şi legumele.
2. Se prăjeşte puţin afumătura.
3. Se adaugă apa şi legumele tocate şi se lasă la fiert.
4. După ce au fiert destul ingredientele de mai sus, se face un rântaş: se prăjeşte ceapa în ulei şi se pune făina şi boia şi se amestecă. Se adauga apă din supă, se amestecă iar şi se toarnă înapoi în supă.
5. Se pune smântâna.

Verdinct:
O ciorbă bună dacă vă place varza, destul de săţioasă (poate fi servită ca singurul fel la o masă) 
 
Ce aş schimba:
Aş pune mai puţină varză.
 

Poftă bună!
Laura

2 comentarii:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Blogging tips