miercuri, 5 decembrie 2012

Salata Caesar

Totul a început cu un cățel de usturoi. Defapt cu doi. Și cu o poftă de salată.


Stingher, un cățel de usturoi stă la pozat.
Nu am mai mâncat salată Cesar de ani de zile, din America defapt, asta însemnând vreo 6 ani. În consecinţă, săptămâna trecută am căutat rețeta pe net și am adaptat-o. Pentru că daca aș urma o rețeta cap-coadă, probabil nu aș mai fi eu însămi.

Am făcut prima dată crutoanele, cele făcute acasă fiind cele mai bune. Asta pentru că în magazine oricum nu se găsesc, deci mergem pe principiul: cele mai bune crutoane sunt singurele crutoane la care am acces.

Am frecat pâinea cu usturoi autentic românesc. Am pus apoi ulei de masline (care probabil nu era deloc autentic) şi am amestecat totul. Am ţinut apoi crutoanele în cuptor vreo 20 de minute.

Apoi am făcut sosul. Prefer să nu îi spun dressing din două motive: există pentru dressing un echivalent foarte bun în limba română și în al doilea rând pentru că nu îmi place să folosesc englezisme decât dacă chiar nu am de ales și nu găsesc un cuvânr potrivit pentru ceea ce vreau să exprim. În fine, e defapt un singur motiv.

Cam astea sunt ingredientele (înainte şi după):


Pentru salată am tăiat câteva frunze de salată şi un ou fiert, o jumătate de avocado, am ras nişte parmezan peste, am pus crutoanele şi apoi am turnat sosul. Din păcate nu am pozat finalul.

Ingrediente:
Sos Caesar:
- 1 ou întreg (poate fi fiert 1 min)
- 2-3 căţei usturoi (storcoşiţi - adica pasaţi)
- 2-3 buc anşoa (hamsii în borcan)
- 1/4 cană parmezan ras
- puţin piper
- 3-4 lg suc lămâie
- 1 lgţ sos worchestershire
- 1/2 cană ulei masline
- opţional -- 1 lgţ muştar Dijon (eu am folosit muştar boabe, în borcan)
                  - 2 lgt vin alb/ oţet  de mere

Salata:
- crutoane (vezi reţeta mai jos)
- salată Romaine
- sos Caesar
- parmezan ras
- alte chestii de prin frigider, pentru o masă mai consistentă

Pasii:
1. Sosul: - practic, se aruncă toate ingredientele într-un blender şi se amesteca cam 1-2 minute.
2. Crutoanele: - se dau cu usturoi 3-4 felii de paine neagră, pe ambele parţi; pâinea trebuie să fie lăsată la uscat cam o zi sa se poata freca usturoiul pe ea
- se taie cubuleţe feliile de paine
- se pun cubuleţele într-un castron şi se toarna puţin ulei de măsline şi piper şi se amestecă bine
- se pun apoi într-o tavă mare, "tapetată" cu folie de aluminiu sau hârtie de copt şi se coc la 240C până se rumenesc
3. Asamblarea (pentru o porţie) - se rup câteva frunze de salată în bucăţi de 3-4 cm
- se rad cam 1-2 lg de parmezan peste
- se pune o mană de crutoane
- se toarnă sos peste, cât să fie acoperite toate ingredientele
- opţional, se pot adăuga alte chestii, cum ar fi: ou fiert, piept de pui, ton din conservă, avocado, roşii, ardei. Nu aş încărca însă foarte tare salata căci sosul e tot ştoul la salata asta.

Observaţii:
 - Poate fi pus iaurt/sana în sos înainte de servire (nu l-aş lasa aşa în frigider pentru mult timp);
sau ulei de măsline.
 - Cantitatea asta de sos ajunge la aprox. 1 căpăţână de salată romaine - asta ar fi vreo 3-4 porţii

Verdict:
Foooooaaarte bună; am încercat salata în varianta simplă, apoi varianta cu ou fiert, apoi cu roşii, avocado si 'miez de lapte' - super bune toate variantele;
Mi-am pus salata asta pentru masa de prânz, la serviciu, 4 zile consecutiv şi mă gândeam foarte serios să îmi fac şi săptămâna următoare tot aceeaşi chestie....dar am descoperit între timp 'slata cu sos de brânza albastră şi pui bizon' (Buffalo chiken salad with blue cheese dressing). O să pun şi reţeta asta la un momentdat.

Ce as schimba: 
Nimic la sos şi salată.
Crutoanele însă...altă poveste; nu am lăsat pâinea la uscat şi nu prea am putut-o da cu usturoi. În consecinţă nu s-a simţit deloc gustul acestuia aşa că, după ce am oprit focul la cuptor, am pus o prostie de praf 'de brânză', din plic (nici nu ştiu de unde îl aveam ) ca să aibă ceva gust. Şi au avut, gust foarte sărat, de 'brânză'. Mai bine puneam de la început praf de usturoi de exemplu, în uleiul de măsline.


Poftă bună!
Liana

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Blogging tips