joi, 3 ianuarie 2013

Salată cu pui picant și sos de brânză gorgonzola

Acum că au trecut Sărbătorile, cred că cu toții simțim nevoia să mâncăm ceva mai ușurel, mai dietetic. Vă propun azi o salată de pui picant cu sos de gorgonzola. În varianta originală se numește buffalo chicken salad with blue cheese dressing sau, dacă traducem numele acesta iese: salată de pui bizon cu sos de brânză albastră. Interesant, nu?








Poate am mai spus, însă mie îmi plac salatele. De multe ori îmi pun la serviciu, pentru masa de prânz, o salată. Până nu demult peste orice salată puneam doar oţet şi ulei. Dar de curând am descoperit sosurile. Ştiu ca sunt cu muuuult în urmă dar mă bucur ca m-am deşteptat până la urmă. 


Smântână și brânză gorgonzola

Pentru sosul acestei salate am combinat smantâna cu iaurt ca să nu fie sosul aşa greu la stomăcel. O, şi am omis complet maioneza, căci aşa apare în reţeta originală, cu maioneză. Pentru mine salata înseamnă o mâncare uşoară, aşa cred eu că ar trebui să fie. Ori dacă pui maioneză....

În rest, salata e ușor de făcut: se taie niște frunze de salată, 1 tulpină de apio, o jumătate de avocado, niște măsline și pieptul de pui marinat în sos picant și apoi prăjit. 




O altă variană ar fi cu roșii în loc de avocado.








Ingrediente:
Pentru sos:
- 50 ml smantână
- 50 ml iaurt
- brânză cu mucegai (după gust) - Gorgonzola, Roquefort
- piper (după gust)
- 1 lgţ oţet de mere sau suc de lămâie

Pentru puiul picant:
- 1 piept pui
- 1/2 lgţ chili
- 2 lg sos roşii/ketchup sau 1 lgţ pastă roşii amestecată cu 2 lg apă
- 1/2 lgţ piper
- 1 lg ulei

Pentru salata:
- câteva frunze salată (eu am folosit şi salata iceberg şi salată roşie creaţă)
- 1 tulpină apio
- măsline, avocado, roşii - după preferinţe


Paşii:
1. Se pregăteşte marinata amestecând chili, sosul de roşii, piperul şi uleiul.
2. Se marinează puiul în sosul picant format la pasul 1 aprox. 1h.
3. Între timp se pregăteşte sosul de brânză amestecând toate ingredientele.
4. Se prăjește pieptul de pui. Se scoate apoi pe un șervet de hârtie.
5. Se pregătește salata, tăind cubulețe legumele și pieptul de pui.
6. Se toarnă sosul peste slată și se amestecă.


Observaţii:
De obicei se pune şi maioneză în sosul de brănză. Eu am sărit peste acest pas deoarece doream o salată mai uşoară. Părerea mea este că dacă vrei să mănânci salată să nu o încarci prea tare, să nu o faci prea grasă că altfel iese tocană. 


Poftă bună!
Liana

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Blogging tips