vineri, 15 februarie 2013

Fursecuri cu ciocolată (din bomboane de brad) şi stafide

Postarea asta vine cu ceva întârziere că azi-mâine e Craciunul de anul ăsta. Oricum, această reţetă a fost făcută cândva la începutul lui Ianuarie dar nu am ajuns să o public decît acum.



Anul trecut am cumpărat multe 'bomboane de brad' înainte de Crăciun. Şi am rămas cu ele după.




Nu vroiam să le irosesc aşa că m-am gâdit să le integrez într-un desert. Am mai făcut eu în trecut chocolate chip cookies (că defapt noi nu avem un echivalent la fursecurile astea americane) dar de data asta am vrut să le fac şi 'sănătoase'.




Aşa că am pus în loc de făină albă, făină de spelta, am mai pus seminţe de in şi fulgi de ovăz.









Jumătate din cantitatea de unt am înlocuit-o cu ulei de cocos (cocos şi nu cocoş).




Am pus doar un sfert din cantitatea de zahăr care o cerea reţeta căci si ciocolata și stafidele sunt dulci și și acela a fost brun.


M-am inspirat de aici.



Ingrediente:
- 1 cană făină spelta
- 1 cană fulgi de ovăz
- 1 lgţ praf de copt
- 1/4 lgţ sare
- 1 ou
- 1/2 pachet unt la temperatura camerei
- 100 g ulei de cocos, solid, la temperatura camerei
- 2-3 lg smântână dulce 
- 80 g zahăr brun
- 1 lgţ esenţă vanilie
- 1 lgț praf de cardamom
- 1/2 cană stafide
- 1/2 cană  ciocolată mărunţită grosier (eu am folosit bomboane de brad cu interior de piure de castane)

Paşii:
1. Se amestecă zahărul cu untul şi uleiul de cocos.
2. Se amestecă apoi oul, vanilia şi smântâna dulce în compoziţie.
3. În alt vas se amestecă făina, fulgii de ovăz, sarea, praful de copt.
4. Încet, se încorporează amestecul de făină în amestecul de unt.
5. Se încorporează în compoziţei ciocolata şi stafidele cu ajutorul unei spatule.
6. Se iau cu o lingură de îngheţată bucăţi potrivite din aluat şi se pun într-o tavă tapetată cu hârtie de copt.
7. Se coc la 180 C cam 10-15 min.

Verdict:
Puțin prea sănătoase. Data viitoare voi pune doar jumătate din cantitatea de  fulgi de ovăz și poate mai mult unt. Au fost și foarte sfărâmicioase, dar asta nu e o problemă reală pentru mine.
Cât despre bomboanele de pom... a doua oară nu le voi mai folosi în chocolate chip cookies. Au fost bune, nu-i vorbă, însă, în cuptor, s-au topit foarte repede și au curs pe lângă cookies. Oricum, ciocolata simplă, neagră se potrivea mult mai bine.


Poftă bună!
Liana

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Blogging tips