marți, 26 martie 2013

Biscuiți cu cașcaval și bere



În momentul în care am văzut această reţetă mi-am spus că trebuie să o fac neapărat. Am mai făcut eu în trecut o rețetă similară, biscuiți sărați cu parmezan, dar asta avea bere :D





Și pentru că aveam toate ingredientele am decis sâmbăta trecută să fac iar pe bucătăreasa.





 
Am adăugat iar fibre, bineînteles. Am pus ulei de măsline în loc de unt și niște susan, să fie. Cam asta e tot ce am schimbat la rețetă.



 Şi asta a ieşit:










Ingrediente:
- 1 cana de făină
- 1/4 cană tărâţe
- 1/4 cană semințe de in, măcinate
- 1 lgț sare
- 1/2 lgţ piper 
- 1 lg seminţe susan
- 50-70 ml ulei de măsline
- 150 ml bere
- 200 g caşcaval ras
- 2 lg chimen negru (pentru presărat deasupra)

Paşii:
1. Se amestecă ingredinetele uscate într-un bol, inclusiv caşul.
2. Se pune uleiul peste ele și se amestecă bine până tot uleiul este încororat în aluat (aluatul va fi sfărâmicios).
3. Se adaugă berea, în câteva ture, până aluatul devine destul de solid. Se frământă bine. Se pune apoi aluatul la rece, cel puțin o oră.
4. După ce se scoate din frigider, se întinde aluatul și se taie după preferințe, pătrate, triunghiuri etc.
5. Se pun biscuiții într-o tavă și se dau la cuptor pentru 15-20 de minute.

Verdict:
În primul rând, trebuie spus că ies tare puțini biscuiți din aluatul ăsta, cel puțin pentru familia H. Atât de puțini că pot fi mâncați într-o seară dacă aveți intenții serioase.
În al doilea rând, trebuie să recunosc că am ars prima tavă. Mda, știu, sunt o bucătăreasă groaznică. Chiar și eu îmi dau ochii peste cap când mă gândesc ce groaznică sunt :)) 

Observaţii:
Am ajuns eu la concluzia că e mai ușor să rulezi aluatul și apoi să îl feliezi (ca în acestă rețetă) decât să îl întinzi și apoi să-l tai. În primul rând, mie mi se pare greu să întind orice fel de aluat. În al doilea rând, dacă aluatul e rulat, ies biscuiți de aceeași formă și dimensiune. Dacă îl tăiați, dimensiunea biscuiților depinde de cât vin beți în timp ce-i tăiați.

Ştiaţi că....
Adevăratul chimen negru este foarte rar şi foarte greu de găsit şi în locul lui se foloseşte nigella sativa, care de altfel poarta aceeaşi denumire de...  chimen negru.  Nigella sativa este folosit mai ales în tările din sudul şi vestul Asiei, atât în măncărurile sărate cât şi în cele dulci. Aş putea acum să vă spun ce gust are dar sincer, în afară de un gust amar, mie mi s-a părut că nu prea are vreo altă aromă.


Poftă bună!
Liana

4 comentarii:

  1. Nici nu vreau sa ma gandesc ce gust au:)

    RăspundețiȘtergere
  2. stii ca nigella sativata o cultiv si eu pe post de floare in gradina. stiam ca semintele sunt comestibile dar inca nu am avut curaj sa le incerc. poate facem niste biscuiti la vara.
    mama

    RăspundețiȘtergere

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Blogging tips