miercuri, 27 martie 2013

Ciorbă de pui à la grec - varianta light




Eu mănânc foarte des supă, adică în fiecare zi. Mi se pare că e esențială pentru o dietă echilibrată. Dar, pe de altă parte, prefer supele ușoare, clare.




Îmi place ciorba à la grec foarte  mult însă nu mă împac cu ideea de a pune ou în ciorbă, mai ales dacă este și amestecat cu smântână. Smântâna poate fi pusă la momentul servirii iar la ou eu am renunțat complet. Dar am păstrat lămâia. Cârcotașii ar spune că asta nici nu mai este ciorbă a la grec dar eu nu-i ascult pe cârcotași ... decât poate atunci când îmi spun că am maioneză pe față sau ceva de genu'. Dar să revenim la ciorbă.


Am pus puiul la fiert cu nişte condimente.

 După vreo jumătate de oră am pus și legumele la fiert, lângă pui. 


După încă vreo jumătate de oră am pus orezul și sucul de lămâie. Încă 15 minute pe foc și a fost gata ciorba.
 



Am încadrat această rețetă și la rețete internaționale dar și la cele tradiționale deoarece se regăsește în meniul aproape oricărui restaurant cu specific românesc. Dealtfel orice gospodină mai mult sau mai puțin pricepută știe să facă o ciorbă a la grec (defapt ăsta nu e un argument bun căci orice gospodină mai nepricepută știe, de exemplu, să facă 'spaghete'). Am adoptat-o și pentru mine, cel puțin, e o rețetă tradițoională. Și pentru a nu crea polemici între cititorii blogului (sau cititorul? ... că maică-mea știu sigur că mai citește ce scriem :)) ) privind originea acestei ciorbe, menționez că asta e doar părerea mea personală.

No, să mai zică cineva că nu e tradițională, servită așa!



Ingrediente:

- 3 morcovi
- 3 tulpini de apio
- 2 rădăcini mici de pătrunjel
- 1 ceapă mică
- 1 buc țelină
- 1 cană mică orez
- 3-400 g carne pui (eu am folosit pulpe și aripi)
- sucul de la o lămâie
- sare
- 1 lgț piper boabe
- 2-3 foi de dafin
- 1 lg mare vegeta de casă

Paşii:
1. Se pune la fiert carnea de pui, spălată, cu condimentele.
2. Între timp se curata si spala legumele.
3. Se pun legumele la fiert în apa în care fierbe puiul după o jumătate de oră.
4. Cand puiul e fiert, se scoate din supă şi se taie carne bucățele mici.   
5. Când sunt fierte şi legumele, se pune orezul, sarea și o lg mare de vegeta de casă.
6. Tot atunci se și acrește supa cu zeama de la o lămâie.
7. După ce orezul e fiert se stinge focul şi eventual se presară pătrujel tăiat pe deasupra. Se serveşte cu smăntănă și ardei iute.

Verdict:
Puțin cam acră. Data viitoare voi pune doar sucul de la o jumătate de lămâie.


Poftă bună!
Liana

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Blogging tips