miercuri, 22 mai 2013

Papanaşi ardeleneşti



Altă reţetă dulce din copilăria noastră. Aşa se fac papanaşii în Ardeal şi sincer, am aflat de papanaşii prăjiţi după 20 de ani, spre ruşinea mea :P
Varianta aceasta este mult mai sănătoasă şi poate chiar mai gustoasă (ei, aici sunt subiectivă).
Am ales reţeta de pe blog culinar, iar modificările sunt un ou în plus (pentru a se lega mai bine biluţele) şi 2 linguri de zahăr în minus (pentu a nu deveni cât casa :D ). Nu am pus arome în apă şi nu am făcut un sos pentru papanaşi, pentru că mama mea nu făcea şi vroiam exact gustul copilăriei mele transilvănene.


De ce aveţi nevoie

Se toarnă grisul peste ouă

Se adaugă brânza de vaci

Se fac biluţe din amestec
Pesmetul trebuie doar puţin rumenit

Papanaşi rostogoliţi prin pesmet

Încercăm unul pentru a nu otrăvi pe cineva :D

Sunt pufoşi :)


Şi întotdeauna prea puţini


Ingrediente:
- 500 g brânză de vaci
- 8 lg de griş
- 2 lg de zahăr
- 3 ouă
- 1 cană pesmet
- 2 lg ulei

Paşi:
1. Se pune o oală cu apă la fiert, pe foc evident.
2. Se pregăteşte pesmetul astfel: într-o tigaie se pun 2 linguri de ulei şi se pune pe foc, iar când acesta e încins se adaugă pesmetul, amestecând încontinuu. După ce s-a rumenit puţin pesmetul, se ia tigaia de pe foc şi se pune deoparte.
3. Se amestecă brânza de vaci cu ouăle, grisul şi zahărul.
4. Din acest material se formează biluţe, care se aşează pe o tavă.
5. Când apa fierbe se pun biluţele de papanaşi în apă şi se ţin până se ridică la suprafaţă. Pentru a fi siguri că s-au fiert bine le mai puteţi lasa câteva minute (nu există riscul de a se desface ca la gomboţii cu prune).
6. Se scot papanaşii din apă cu o paletă şi se învârt prin pesmet, pe toate părţile, până ce există pesmet pe toată suprafaţa papanaşului.

Observaţie: Se pot servi cu diferite sosuri sau dulceţuri. Noi i-am servit simplu, fără nimic, chiar şi fără zahăr.

Verdict: Buni, pufoşi, se topesc în gură.

Poftă bună!
Laura

17 comentarii:

  1. Aham, da-da, astia-s papanasii! De fiecare data cand fac ma mir cum pot sa fie asa de buni - o chestie (adica un preparat cum se spune mai nou in blogosfera) asa de simpla, din ingrediente asa de putine si banale. Eu pun si zahar in pesmet, si putin iaurt gras deasupra lor (in loc de smantana).

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Cu zahar in pesmet ii mancam si eu cand eram mica, dar am zis sa imputinez cat pot cantitatea de zahar, ca oricum fac prea multe prajituri :P

      Ștergere
  2. Nu am făcut niciodată, dar mă bate un gând. Parte proastă e că nu știu cu ce să înlocuiesc brânza de vaci că de ricotta m-am cam săturat :).

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Draga Alina
      Iti ofer o solutie: fa brinza de vaci.
      Adaugi pastile da calciu lactic in laptele proaspat fiert si imediat se separa brinza. Scurgi zerul si pui intr-o sita sa se scurga putin.
      Si gata.
      :)
      P.S. 4 pastile/kg lapte

      Ștergere
    2. Interesant, dar destul de complicat... Eu inca nu am ajuns la nivelul acela :P

      Ștergere
  3. Nu stiam reteta!Cu siguranta o sa o probez!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Sper sa-ti placa! Gustul e total diferit papanasilor moldovenesti (prajiti).

      Ștergere
  4. La fel ii pregatesc si eu pentru copii...si tare le plac !!!

    RăspundețiȘtergere
  5. Sunt o nebunie papanasii astia. Am facut si eu de curand ca nu mai mancasem din copilarie! Buni tare!

    RăspundețiȘtergere
  6. No,musai sa incerc si eu varianta asta. Mama ne facea (si inca ne face,gombot cu prune),dar si astia arata tare bine!

    RăspundețiȘtergere
  7. Am încercat și eu sa fac și s-au destrămat in apa ! 😢Care este motivul ?

    RăspundețiȘtergere

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Blogging tips