marți, 14 mai 2013

Savarine


Una din prăjiturile copilăriei, pe care o gustam cel mai des la cofetărie, dar care era preparată şi de mama noastră destul de des. Asta şi pentru că lua de la magazin savarinele, le însiropa, le orna cu frişcă şi desertul era gata. De data aceasta, fiind prima dată, eu mi-am zis că am făcut alte prăjituri care nu speram să-mi reuşească aşa că de ce n-aş încerca să gătesc şi savarinele. La urma urmelor ce e aşa greu să amesteci toate ingredientele la un loc şi să le bagi la cuptor? :D




Zis şi făcut. Am ales reţeta celei de la My Fancy Cake, dar în loc să am nişte savarine pufoase şi uşurele, m-am trezit cu nişte prăjituri grele şi foarte îndesate. Aici trebuie să recunosc că a fost vina mea, pentru că nu am bătut separat albuşul de gălbenuş şi am folosit o drojdie nu tocmai bună. Dar după ce le-am însiropat, au devenit mult mai potrivite cu rezultatul dorit de mine.


















Ingrediente:
- 200 ml lapte 
- 250 g făina 
- 1 ou 
- 15 g drojdie 
- 2 lg zahăr
- 3 lg ulei 
- sare 
- 200 ml frişcă
- suc din compot

Paşi: 
1. Se amestecă drojdia cu o lingură de zahăr şi cu laptele călduţ. 
2. Se bate bine oul cu puţină sare şi restul de zahăr, se adaugă uleiul, laptele amestecat cu drojdie şi făină. Se amestecă bine şi se lasă la dospit aproximativ o jumătate de oră într-un loc călduţ.
3. Se pune aluat cam 3/4 în formele unse cu ulei. 

4. Se coc la cuptorul preîncălzit, aproximativ 30 de minute, până se rumenesc. 
5. După ce s-au răcit se însiropează cu zeamă de compot (eu am folosit compot de prune) sau se prepară sirop de zahăr.
6. Se bate frişca spumă şi se ornează savarinele.  
7. Se servesc cu măsură.

Verdict: Exact la fel cu le-am lăsat acum vreo 10 ani.

Poftă bună!
Laura

5 comentarii:

  1. Hi there,

    I don't speak or read Romanian (!) but just browsed through your blog and my, oh my, your food looks absolutely delicious !

    Bonjour de Paris, France :)

    Anna

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Thank you, Anna! You are very welcome to come back anytime on our blog.

      Ștergere
  2. Foarte frumoase! Tre' sa-mi fac si eu rost de niste forme de astea.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Mersi! Cred ca sunt formele vechi de briose. Eu le am de la mama mea.

      Ștergere

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Blogging tips