miercuri, 8 mai 2013

Tăiței soba cu legume




Cuvântul 'soba' în japoneză înseamnă hrişcă - deci aştia sunt tăiţei de hrişcă. Ţin minte că uram hrişca în copilărie. Timpul a trecut şi nu m-a mai obligat nimeni să mănânc ce nu vreau şi nu am mai auzit multă vreme de hrişcă.



Între timp gusturile mele au evoluat (să zicem...) Şi m-am îndrăgostit de mâncarea asiatică. În special de tăiţeii soba. Habar nu aveam din ce sunt făcuţi, defapt, dar mâncam cu spor. Până nu demult, când am căutat pe net, din curiozitate... Mi-au cam stat tăiţeii în gât pentru un timp, dar după cum spuneam, gusturile au evoluat şi, odată cu ele, m-am maturizat şi eu puţin şi am învățat că nu e ok să eviţi o mâncare din cauza unor idei preconcepute. Oau! Sunt chiar mândră de ultimul paragraf :D



Revenind la reţeta de azi: am încercat să nu românizez prea tare reţeta (care e defapt inventată de mine, prin amestecarea mai multor reţete) şi să păstrez gustul cât mai autentic mai ales că acum se găseşte o mare varietate de ingrediente/condimente cu specific asiatic în comerț. Să vedem ce a ieşit...




Ingrediente:
- 200 g tăiţei soba
- 3 fire de ceapă verde
- 1 morcov
- 100 g mazăre
- 1 conservă mini știuleți de porumb
- ghimbir uscat, măcinat
- 3 căţei usturoi
- 1 lg susan
- 2 lg sos de soia
- 1 lg oţet de orez
- 1 lg sos de pește
- 2 lg făină de tapioca (sau de grâu)
- ulei

Paşii:
1. Se pregătesc tăițeii conform instrucțiunilor de pe pachet. Se scurg și se clătesc cu apă rece.
2. Se curătă și se taie legumele după preferințe. Se desfac conservele și se scot sosurile de prin frigider/cămară :D
3. Se călește morcovul tăiat, împreună cu usturoiul, pentru 1 min. Se pun apoi legumele din conservă clătite și scurse foarte bine. Se pune ceapa verde. Se mai lasă pe foc 3 min, amestecând din când în când.
4. Între timp se pregătește sosul: se amestecă sosul de soia cu oțetul de orez şi cu sosul de peşte. Se pune apoi ghimbirul și praful de tapioca (sau făina).
5. Se presară  susanul peste legumele din wok și se toarnă sosul peste.
6. Se pun tăițeii în wok, se amestecă bine și se stinge focul.

Verdict:
Destul de bună. Dar sincer am mai adăugat ceva condiment praf 'chinezesc' că parcă avea doar gust de sos de soia.


Poftă bună!
Liana

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Blogging tips