luni, 23 septembrie 2013

Creta, un album foto și niște impresii culinare

După cum m-am tot lăudat (sau plâns) în vară, eu mi-am luat concediul în Septembrie. Și m-am dus în Creta. Credeam că sunt originală, că destinația aceasta e mai specială. Dar, după cum s-a dovedit mai târziu, toate cunoștințele mele au mers în Grecia anul acesta, marea majoritate în Creta. 


Dar partea bună e că putem schimba impresii și-i putem bârfi pe greci.


Să începem cu bârfa :p


Trebuie să zic de la bun început că mie îmi plac grecii. Am mai avut de-aface cu ei și mi se par tare simpatici. Și odihniți. Și asta penru că ei au, prin lege, câteva ore de siestă după-masa. Mă distrează foarte tare chestia asta și mă bucur pentru ei că pot face așa ceva. Eu nu pot dormi deloc în timpul zilei, chiar nu pot adormi dacă e lumină afară dar trebuie să fie plăcut să tragi un pui de somn după masă. 


Că tot vorbim de masă, ajungem aici la un subiect foarte important: mâncarea. Ei bine, a fost o mare dezamăgire. 


Pe malul mării, chiar pe faleză, erau înșiruite taverne de la un capăt la altul. Am încercat cel puțin vreo 10 și cam la toate era aceeași chestie. 


Mult fast-food. Chiar și în cele mai tradiționale taverne ale lor am găsit cartofi congelați, din pungă, pe post de garnitură (erau prăjiți, evident). Chiar și pizza era congelată în unele localuri. Mâncarea era banală, în general. Fructele de mare și peștele erau scumpe (chestia asta tot timpul mă miră în satele pescărești). 

Souvlaki de pui
Pește spadă la grătar
Într-un final, înainte să plecăm cu vreo 2 zile am descoperit o tavernă drăguță și cu măncare tare bună, autentică. Și cu cartofi prăjiți naturali - necongelați. Și pizza făcută cu ingrediente proaspete și de calitate. Asta nu era pe malul apei ci pe o străduță lăturalnică. Se numea Vesuvius. Locul acesta chiar îl recomand. Ionuț susține că aici a măncat cea mai bună pizza. Și eu pot susține că i-am furat căteva felii de pizza (da, a fost extraordinară și nu, n-am poze cu ea).
 
Cina la Vesuvius
Numai cuvinte de laudă pentru vinul grecesc
Peisajele sunt destul de faine. Adică nu te dau pe spate, sau sunt eu mai greu de impresionat, dar oricum, e tare frumos acolo. Stâncă și mare, cam asta e ideea. 


Apa limpede și curată. Plajele sunt pietroase dar eu nu prea stau la plaja deci nu a prea contat asta. 



Vremea a fost foarte plăcută (28 - 30 C) desi era mijlocul lui septembrie. Terenul e destul de arid însă e compensat de faptul că au o vegetație destul de colorată în zonele locuite.

Cum de peste tot pe unde merg încerc să aduc condimente specifice locului, am adus și din Creta  niște mirodenii: amestec pentru suvlaki, amestec pentru salată grecească și un amestec de boabe de piper.



Cam asta a fost vacanța mea în Creta. Poate ne spuneți pe unde ați fost și voi :)



Să aveți o zi faină!

Liana

2 comentarii:

  1. Imi pare rau sa aflu cit de dezamagita ai fost de prezentarea grecilor. Probabil fiind o destinatie atit de frecventata de turisti s-au gindit sa ii atraga cu preturi mici in detrimentul calitatii. Mare pacat! Pentru ca bucataria lor este absolut fabuloasa. Sau poate o persoana ca tine, cu un talent culinar deosebit, ridica pretentii mai mari. :)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Cred că, aşa cum ai spus şi tu, atrag oameni cu preţuri mici. Nu bucătăria lor m-a dezamăgit ci felul în care era gătită mâncarea, prea la repezeală, prea avea iz de fast-food. Păcat, mare păcat căci şi la taverna la care am găsit măncare bună erau aceleaşi preţuri.

      Ștergere

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Blogging tips