joi, 12 decembrie 2013

Supă cremă de cartofi


























Astăzi vă propun o supă de post, deşi eu nu "ţin" postul. O singură dată am ţinut tot postul Crăciunul şi mi-a fost cel mai foame din toată viaţa mea. Parcă nu-mi mai vine să repet întâmplarea nefericită. Îmi aduc aminte cu groază, cum mâncam pâine cu pate vegetal (eu care urăsc pate-ul) pentru că nu mă săturam, orice aş fi mâncat. Acum însă, din bun simţ, aş spune, încerc să nu mă îndop cu mâncare grea şi cărnuri înainte de Crăciun, pentru că ştiu că oricum va veni o perioadă de dezmăţ în perioada sărbătorilor. 
Provocarea Dulce Românie de luna aceasta, găzduită de Kadia, include şi supele cremă, aşa că ma înscriu şi eu cu această reţetă.  Mai jos găsiţi şi reţeta pentru această supă.














































































Ingrediente:
- 500 g cartofi
- 1 ceapă
- 2 morcovi
- 2 linguri ulei
- sare, piper şi boia iute (sau ardei iute dacă vă place)

Paşii:
1. Se curăţă toate legumele. Ceapa se taie mărunt, iar cartofii şi morcovi în bucăţi potrivite (nu trebuie să fie tăiate foarte mici, pentru că oricum vor fi pasate, după ce vor fierbe).
2. Se căleşte ceapa, după care se adaugă cartofii şimorcovi şi se amestecă în continuu. Se lasă aproximativ 3 minute, după care se pune apă, atât cât să acopere legumele. Se condimentează şi se lasă să fiarbă.
3. Când toate legumele sunt fierte, se mixează în blender, sau se dau printr-o sită (metoda tradiţională pe care nu am încercat-o niciodată). Se mai completează cu apă dacă este nevoie, iar atunci se mai dă un clocot şi este gata.

Verdict:
Ungurul meu mi-a adus la cunoştinţă că supa nu prea are gust, dar cu mult ardei iute, orice se rezolvă :D

Poftă bună!
Laura

3 comentarii:

  1. o supa tentanta! si mie imi plac supele crema!

    RăspundețiȘtergere
  2. Supa n-o vazusem intr-adevar, dar arata minunat! Mie imi plac supele de cartofi, nu foarte iuti (mi-a placut observatia ungurului tau :D ), dar eu mai pun o lingura de smantana si apoi merge foarte bine ;) E adevarat ca nu mai e de post.

    RăspundețiȘtergere

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Blogging tips