marți, 14 ianuarie 2014

Chiftele de cartofi - Rösti
























Dacă nu abuzezi de aceste chiftele, ele sunt foarte bune, chiar dacă sunt prăjite în ulei. Nu duc o viaţă plină de prăjeli şi grăsimi, dar nici una super sănătoasă (cel puţin nu aşa cum mi-aş dori eu să fie), astfel că din când în când îmi permit să calc strâmb. Şi cum să nu o faci când rezultatul e aşa de gustos? :D
Este prima dată când fac astfel de chiftele. Mama făcea nişte crochete de cartofi absolut dementiale, dar nu ştiu reţeta, aşa că am căutat şi am găsit reţeta aceasta, de Rösti. Acesta este un fel de mâncare elveţiană, care iniţial constituia micul dejun comun al fermierilor din Cantonul Berna. Reţeta originală nu conţine ouă şi caşcaval, dar ca la orice reţetă, există nenumărate feluri de a o îmbunătăţi sau de a o schimba după propriul gust.

Cartofii răzuiţi, cu sare

Se adaugă ouăle bătute şi condimentele

Se adaugă făina şi caşcavalul

Rezultatul înainte de prăjire

Prăjirea în ulei

Rezultatul final


























Ingrediente:
- 500 g cartofi
- 2 ouă
- 2 linguri făină
- 2 căţei de usturoi
- 50 g caşcaval
- pătrunjel tăiat mărunt
- sare
- piper

Paşii:
1. Se curăţă cartofii de coajă şi se dau pe răzătoarea mare. Se adaugă sare şi se lasă aproximativ 10 minute.
2. Se storc bine şi se adaugă ouăle bătute şi condimentele mărunţite.
3. Se adaugă făina şi se amestecă (acest ingredient este necesar datorită faptului că rămâne apă de la cartofi).
4. Se adaugă caşcavalul şi se amestecă bine.
5. Chiftelele se prăjesc pe ambele părţi, într-o tigaie cu ulei, la foc potrivit, după care se scot pe un prosop de hârtie.
6. Se consumă ca atare sau ca şi garnitură.

Verdict: Cu aşa o mâncare... mi-ar fi plăcut să fiu cioban elveţian :P

Poftă bună!
Laura

4 comentarii:

  1. chiftelele "dementiale" pe care le mancai acasa erau facute cu dovlecei, de regula patison, dati pe razatoarea mica, iar ca branza foloseam telemea (mai uscata), cas, ce aveam prin casa. Ca si condimente foloseam putin piper proaspat macinat si marar proaspat tocat marunt. Se pot praji si in cuptor, pe hartie de copt insa ies mai uscate. (in acest caz, ultima data am batut albusurile spuma si apoi le-am amestecat cu restul incredientelor si rezultatul a fost foarte bun).

    RăspundețiȘtergere

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Blogging tips