luni, 13 ianuarie 2014

Gris cu lapte - experiment



Din când în când, cam o dată pe an, mi-e dor de un gris cu lapte. Am încercat de multe ori să reproduc grisul pe care îl făcea bunica când eram mici. Avea un gust atât de buuun! 

Nu am prea reuşit eu dar adevărul e că nici nu aveam lapte proaspăt muls :p

De această dată am improvizat puţin: am adăugat cardamom - după părerea mea, cea mai bună aromă în dulciuri - şi esenţă de floare de portocal - asta pentru că o aveam şi nu ştiam ce să fac cu ea.



Ingrediente:
- 6 lg gris
- 300 ml lapte
- 1 lg zahăr alb
- 1lg zahăr brun
- câteva păstăi de cardamom (sau o lg cardamom praf)
- 1 lgț esentă floare de portocal

Paşii:
1. Se pune laptele cu zahărul şi boabele de cardamom la fiert.
2. După ce laptele începe să fiarbă se toarnă grisul, în ploaie, amestecând încontinuu cu un tel. Se pune apoi şi esenţa de floare de portocal.
3.Se mai amestecă vreo 3-4 minute, la foc mic sau până obţinem consistenţa dorită. Se poate servi fierbinte sau după ce a stat la rece căteva ore.

Verdict:
Bun, aromat dar  nu a fost destul de dulce. Iar când  l-am servit cu gem nu se mai simţeau deloc aromele.


Poftă bună!
Liana

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Blogging tips