vineri, 21 martie 2014

Ciorbă de linte cu afumătură


Am considerat această supă de origine americană pentru că am văzut-o pe multe bloguri din SUA dar nu sunt chiar sigură dacă aşa e.



Ce pot să vă spun e că a ieşit neaşteptat de bună. Îmi place lintea dar nu mă dau în vânt după ea şi mă aşteptam ca supa să fie cam fadă, gustul proeminent să fie cel de afumătură. Ei bine, s-a simţit şi gustul de linte iar textura era aproape a unei supe cremă datorită lintei fierte.
 


Ingrediente:
- 400 g linte roşie
- 1 buc cotiță afumată
- 2 morcovi
- 2 tulpini țelină
- 1 păstârnac
- 1 buc praz
- 2 foi de dafin
- 3 căței de usturoi
- 1 lgț pastă roșii
- sare, piper
- pătrunjel tocat

Paşii:
1. Se pune costiţa la fiert cu nişte foi de dafin.
2. După 20 de minute se pun legumele, tăiate cubuleţe. Tot acum se pune şi usturoiul
3. Când legumele sunt aproape fierte se adaugă lintea, pasta de roşii şi se condimentează. Lintea roşie, decorticată, fierbe foarte repede, în maixm 10 minute.
4. La sfârşit se adaugă pătrunjelul.

Verdict:  
Spre surprinderea mea, carnea a fost prea fiartă. E drept că eu am lăsat-o la fiert cel puţin jumătate de oră înainte să pun legumele. Gustul supei a fost însă foarte bun şi supa e mai uşoară decăt o supă de fasole cu afumătură.

Sursa: aici și aici.


Poftă bună!
Liana

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Blogging tips