joi, 26 iunie 2014

Chec cu banane (Banana Bread)

De mult timp nu am mai făcut o prăjitură sănătoasă. Îmi place să îl chinui pe Ionuț cu astfel de deserturi :p Dar mă și revanșez din când în când cu bombe calorice. Sau îl îmbunez cu niște cărniță, aia funcționează tot timpul :))



Dar să revenim la checul cu banane. Am pus și  psyllium și semințe de in măcinate, făină integrală și zahăr brun. Am pus eu și niște zahăr alb dar a fost inutil căci a ieșit prea dulce checul.


Am pus și alune prăjite și nuci, neprăjite. Acestea din urmă cred că ar fi fost mult mai bune dacă le prăjeam puțin. 


  
Ingrediente: 
- 3 banane coapte ( cât mai coapte, chiar şi înnegrite)  
- 1/2 cană de zahăr brun 
- 2 lg zahăr alb  
- 1/2 cană de ulei de floarea soarelui 
- 2 ouă întregi  
- 1 cană faina albă  
- 1/2 cană făină integrală  
- 2 lg făină de in  
- 1 lg psyllium 
- 1/2 linguriţă de sare  
- 1/2 linguriţă praf de copt  
- 1 pliculeţ de zahăr vanilat  
- 1 lgț esență de vanilie 
- 1/2 linguriţă scorţişoară  
- 1/4 lgț  nucșoară 
- 1/2 cană de alune și nuci prăjite, mărunțite

Pașii:
1. Se zdrobesc bananele, apoi se adăugă zahărul, ouăle, uleiul şi se amestecă bine până când amestecul creşte. 
2. Adăugăm scorţişoara și nucșoara și făina amestecată cu psyllium, făina de in, praful de copt și sarea. La sfârşit adăugăm alunele. 
3. Turnam compoziţia într-o tavă de chec tapetata cu făină (sau hârtie de copt) şi coacem timp de 40 min la foc mic. Pentru mai multă siguranţă, faceţi testul cu scobitoarea. 

Verdict:
O prăjitură foarte aromată și gustoasă. Și bineînțeles, sănătoasă. 


Poftă bună!
Liana 

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Blogging tips