miercuri, 18 iunie 2014

Tocană de vită cu vin




În sfârșit am revenit pe blog. Sperăm că de data asta ne vom mobiliza și vom posta (aproape) zilnic, ca în vremurile bune :p

Referitor la rețeta de azi, inițial am vrut să fac un clasic beef bourguignon dar până la urmă am făcut atât de multe modificări  și la ingrediente și la modul de preparare încât nu mai pot numi tocana asta 'bourguignon'.





Dar este o tocană delicioasă. Mai potrivită pentru o seară friguroasă de iarnă  însă mi-a  fost poftă și am făcut-o acum chiar dacă bucătăria mea a fost o saună pentru căteva ore. Nici nu este greu de făcut dar durează mult prepararea ei. Nu, nu am stat lângă oală până a fiert tocana dar până am prăjit carnea (în căteva ture) și legumele, da.


Ingrediente:
- 1.5 kg carne vită
- căteva cepe mici
- 3 morcovi mici
- 3 tulpini de țelină
- 1 bucată fenicul
- 3 căței usturoi
- 2 căni vin
- 2 căni bulion
- 2 lg făină
- 2 lgț cimbru
- 2 lgț oregano
- 2 lgț piper măcinat
-  2 lgț rozmarin
- pătrunjel proaspăt
-  ulei
- apă
- sare după preferințe

Pașii:
1. Se spală și se curăță carnea de pielițe. Se taie bucăți potrivite și se usucă cu prosoape de hărtie.
2. Se prăjește carnea pe toate părțile, în mai multe ture dacă este cazul. Se scoate pe o farfurie.
3. Se călește ceapa (întreagă) câteva minute.
4. Se pune carnea înapoi în oală, se pune și făina peste și se mai prăjesc toate vreo 2 minute, amestecând.
5. Se pune bulionul, vinul, usturoiul și condimentele. Se completează cu apă cât să acopere bine carnea. Se dă la foc mic pentru 60 - 90 minute.
6. Se pun legumele (mai puțin mazărea) tăiate în bucăți mai mari. Tot acum se pune și sarea.  Se completează cu apă dacă e nevoie. Se lasă pe foc încă vreo oră.
7. Se pune și mazărea și se mai lasă pe foc aproximativ 10 minute.
8. La sfârșit se pune verdeața tăiată mărunt.


Verdict:
De bună a ieșit foarte bună însă recomand această rețetă petru o zi friguroasă de iarnă.


Poftă bună!
Liana


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Blogging tips