luni, 7 iulie 2014

Supă picantă de linte



Supe picante nu am făcut niciodată. Eu nu mănânc nimic picant iar Ionuț are o varietate de sosuri și prafuri pentru a condimenta mâncarea.


Deși am pus doar 4 ardei iuți (foarte mici), supa a ieșit extraordinar de picantă. Si nenorocul meu a fost ca am și înghițit unul. A fost o experineță foarte neplăcută pentru sistemul meu digentiv :))



Ingrediente:
- 1 ceapă mică
- 2-3 căței de usturoi
- 1 bucățică ghimbir
- 1 ardei
- 1-2 roșii
- 1/4 căpățână conopidă
- 2 tulpini de țelină
- 2 morcovi
- 1 rădăcină pătrunjel
- 250 g linte
- 1 lgț turmenic
- 1 lgț chimen măcinat
- 1 lgț boia dulce
- 2 foi de dafin
- 1 lgț oregano uscat
- 3-4 ardei iuți uscați
- sare, piper
- verdeață

Pașii:
1. Se fierbe lintea pentru 20 de minute până devine 'al dente'. 
2. Între timp, se călesc ceapa și ardeiul în puțin ulei. Când încep să se rumenească, se pune usturoiul și ghimbirul, date pe răzătoare.
3. După încă vreo 2 minute se pun restul legumelor, inclusiv roșiile, se lasă la călit încă căteva minute, se condimentează și se pune apa.
4. Când legumele sunt fierte, se pune lintea fiartă, se mai lasă pe foc 5 minute.
5. La final se pune verdeața.

Verdict:
Destul de bună, mai ales cu smântână. Dacă vă plac mâncărurile mai picante, bineînțeles. Eu una nu sunt mare fan al lor.


Poftă bună!
Liana

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Blogging tips