luni, 15 decembrie 2014

Plăcintă de mălai cu broccoli



Nu am mai mâncat balmoș de ani de zile și mi-e atât de dor de unul bun, cum îl făcea bunica. Având niște chefir în frigider mi-a venit mie ideea de a încerca să reproduc măcar gustul balmoșului.


Din moment ce nu mă pricep eu prea bine la amestecat în mămăligă, m-am găndit să-l fac în cuptor. Oricum, măncărurile ies mai bune în cuptor :D. Ahhhhh, și ce miros mi-a umplut casa! Nu a fost o idee deloc rea plăcinta asta (că nu știu cum altfel s-o numesc).




Pozele, după cum se vede, le-am făcut cu ceva vreme în urmă, când decorul cu prune, struguri și bostan era la modă :))  








Ingrediente:
- 400 g făină de mălai
- 100 g făină spelta
- 3 ouă
- 4-500 ml chefir
- 2 lg ulei de cocos/măsline
- 1 lgț sare
- 1 lgț melasă (sau zahăr)
- 1 lgț rozmarin
- 100 g brânză cheddar
- 1/2 plic praf de copt
- 200g broccoli fiert la abur

Pașii:
1. Se amestecă bine ouăle, uleiul, sarea, melasa și rozmarinul. Tot acum putem da drumul și la cuptor, să se încălzească.
2. Se pune apoi chefirul și se amestecă bine.
3. Se pun făinurile și se amestecă. După acest pas eu încerc să las amestecul să stea măcar jumătate de oră, ca să se pătrundă bine mălaiul.
4. Se încorporează brânza și praful de copt prin mișcări fine.
5. Se tapetează o tavă cu hârtie de copt (sau unt+făină) și se pune broccoli pe fundul tăvii.
6. Se toarnă amestecul de mălai peste broccoli. Eventual se poate rade niște brânză peste.
7. Se dă la cuptor pentru 45-50 de minute, la 180C.

Verdict:
O plăcintă gustoasă și sănătoasă - orice conține broccoli e sănătos, nu? :D


Poftă bună!
Liana

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Blogging tips