marți, 10 februarie 2015

Mâncare de vită cu broccoli



Nu am prea multe de zis astăzi. Așa că vă las cu o rețetă cu arome asiatice.

A, ar mai fi ceva de zis: eu o mănânc așa cum e dar se poate servi cu orez fiert sau chiar cu paste.



Ingrediente:
- 1 ceapă mică (eu am folosit praz), tăiată rondele
- 1 morcov, tăiat felii
- 1 ardei gras, tăiat fâșii
- 1 căpățână broccoli, ruptă în buchețele mici
- 1 bucățică de ghimbir, tăiată mărunt
- 3-4 căței de usturoi,tăiați mărunt
- 250 g carne vită, tăiată în felii cât mai subțiri
- 3 lg sos de soia
- 2 lg amidon de porumb
- 1 lg oțet de orez
- 1 lg sos hoisin
- 1 lgț melasă (sau zahăr)
- 2 lg apă
- sare, piper
- ulei

Pașii:
1. Se prepara marinata, amestecând 1 lg sos de soia cu amidonul de porumb și puțin ulei. Se pune apoi carnea de vită, tăiată in fașii subțiri, la marinat. Marinarea cărnii trebuie să dureze cel putin 30 de minute, ideal 8 ore. 
2. Se pune într-un wok sau tigaie mai mare puțin ulei și se căleste usturoiul maxim 1 minut după care se pun legumele (mai puțin broccoli) și se călesc până se înmoaie puțin, cam 5-7 min. Se scot pe o farfurie și se curăță wokul cu un șervețel.
3. În același timp putem pregăti broccoli - ori fierbem leguma clasic ori la aburi. Eu am pus-o în wok după ce am scos legumele, cu puțină apă și am fiert-o sub capac, câteva minute. Numai bine s-a curățat wokul cu această ocazie :D.
4. Punem apoi carnea la prăjit în puțin ulei, cam 5 minute.
5. Între timp facem sosul, amestecând sosul de soia cu oțetul de orez, sosul hoisin, melasa și apa.
6. Se pune sosul peste carnea de vită când aceasta e aproape făcută și se mai lasă puțin pe foc să se îngroașe puțin (2-3 min).
7. Se pun restul legumelor înapoi în tigaie, se amestecă bine și se stinge focul.

Verdict:
Parcă ar avea nevoie de ceva mai mult usturoi (așa îmi amintesc eu acest fel de mâncare) dar altfel a ieșit extraordinar!


Poftă bună!
Liana

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Blogging tips