marți, 24 februarie 2015

Salată de crudități, de iarnă

Acestei salate autoarea i-a zis „salată de detoxifiere”. Eu cred că detoxifierea organismului este un termen folosit greșit pentru simplul fapt că nu suntem intoxicați. Dacă nu lucrezi într-un mediu toxic, nu iei droguri (sau medicamnete cu pumnul) sau nu îți expui corpul la toxine în mod constant, atunci nu, nu ești intoxicat. Și și dacă ai fi intoxicat prin aceste metode enumerate mai sus, mă îndoiesc că o salată sau un smoothie te-ar vindeca. 


Este însă o practică sănătoasă să mâncăm salate, mai ales cu legume de sezon, cât mai puțin preparate dacă se poate. Și astfel s-a născut acestă salată.



Ca o completare, aș vrea să menționez că am mâncat salata aceasta timp de 5-6 zile la masa de prânz în încercarea de a pierde cam 1 kg, în rest mâncând normal. Ei bine, nu numai că nu m-a ajutat deloc dar m-am și îngrășat vreo 500 g. Și femeile știu ca și 100 g contează, mai ales dacă sunt în plus. Deci la mine nu a funcționat. Buhuhu!


Ingrediente:
- 1/2 conopidă 
- 1/2 varză roșie
- 1 sfeclă roșie mică
- 1 morcov mare
- 1/2 ceapă roșie
- 1 legătură de pătrunjel
- 1/2 cană de stafide
- 1/2 cană de semințe de cânepă
- 1/2 cană de semințe de floarea soarelui
- 1 cană de amaranth fiert
Pentru dressing:
- sucul de la o lămâie
- sucul de la o limetă
- 2 căței de usturoi
- câteva linguri de ulei de floarea soarelui presat la rece (sau măsline)
- câteva fire de mărar/pătrunjel
- 1 lgț ghimbir proaspăt, ras
- 1 lgț sirop de agave (sau miere)
- sare, piper

Pașii:
1. Se spală și se curăță toate legumele.
2. Se dau toate legumele pe răzătoare sau se mărunțesc cu un robot de bucătărie. Se pun într-un bol.
3. Se pun semințele de cânepă, de floarea soarelui, stafidele și amaranthul fiert peste.
4. Se prepară dressingul, amestecând bine toate ingredientele. 
5. Se servește salata cu dressing peste. Eu am pregătit această salată pentru a avea pentru mai multe zile și nu am amestecat salata cu dressingul decât în momentul în care am mâncat. 

Verdict:
O salată excelentă, sănătoasă dar nu foarte sățioasă dacă e servită fără nimic altceva. Ar merge bine lângă un piept de pui, eventual.

Sursa: aici


Poftă bună!
Liana

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Blogging tips