luni, 2 februarie 2015

Vinete umplute la cuptor (Imam Bayildi)

Chiar mâncare turcească nu am mai gătit până acum dar niciodată nu e prea târziu, zic eu.  Mai ales că a ieșit foarte gustoasă.


Inițial, o portie (1 vânătă) avea 116 calorii dar cum am adaugat dovlecel, orez si cașcaval, caloriile au crescut puțin dar această mâncare tot rămâne destul de ușoară. 



Ingrediente:
- 2 vinete mari
- câteva  linguri ulei de măsline
- 1 ceapă medie, tăiată solzișori
- 3 căței de usturoi, zdrobiți
- 1/2 dovlecel, tăiat cubulețe
- 1 ardei gras, mare, tăiat cubulețe
- 2 roșii, tăiate cubulețe
- 1 leg pătrunjel, tăiată mărunt
- 1 lgț zahăr brun (eu am folosit melasă)
- 1 lgț chimen măcinat
- 1 lg pastă de roșii
- 1 lgț boia afumată
- sare, piper
Opțional:
- 3 lg mari orez fiert
- câteva felii de cașcaval

Pașii:
1. Se spală vinetele și se taie fâșii groase din coajă. Se taie apoi pe jumătate, dar nu chiar de tot. Se sărează și se lasă vreo 30 de minute într-o strecurătoare.
2. Se dau vinetele la cuptor pentru 20 de minute, la 230C.
3. Între timp se pregătește umplutura: se taie mărunt legumele (ceapa, dovlecelul și ardeiul) și se călesc în puți ulei de măsline pentru câteva minute.  
4. Se pun apoi usturoiul, roșiile, pătrunjelul și pasta de roșii și se condimentează. Se mai lasă pe foc cam 5 minute, amestecând din când în când.
5. Se pune orezul în umplutură, se amestecă bine și se stinge focul.
6. Când vinetele sunt gata, le desfacem ca în pozele de mai sus și punem peste ele umplutura. Opțional se poate pune și cașcavalul. Se toarnă puțin ulei de măsline peste și se pun 2 linguri de apă în tavă. 
7. Se dă la cuptor pentru 40-45 de minute. 

Verdict: 
Una din cele mai delicioase mâncăruri vegetariene/vegane. Se poate renunța liniștit la cașcaval căci nu mi s-a părut că se potrivește prea bine - noroc că am pus puțin și doar pe una din vinete. Orezul face această mâncare mai consistentă, dar dacă sunteți sub amenințarea cântarului, puteți renunța la el.

Sursa: aici.


Poftă bună!
Liana

2 comentarii:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Blogging tips