marți, 17 februarie 2015

Sirop de ridiche neagră cu miere


























După ce am pribegit prin ţări străine (pe la neamurile ungurului) m-am întors acasă cu o răceală de toată... jalea. Mi-a fost foarte frig în Germania, în Austria, iar când am ajuns la Budapesta, în loc să stăm în casă ca tot omul întreg la minte, lângă sobă, aproape torcând ca o mâţă, le-a venit tuturor cheful de excursii tocmai când se înghesuiau în termometru mai multe grade, dar cu minus. Frig, foarte frig, dar mă bucuram la gândul că voi ajunge acasă, unde feriţi de Carpaţi, clima e mai blândă. Am venit însă cu valul de frig, şi la fel a fost şi la Cluj, începând deja să simt cum îşi face simţită răceala. Pentru că nu sunt adepta medicamentelor mă tratez cu ceai de ghimbir, ceai de plante culese de mine :D sau ceai de turmeric, miere, usturoi etc. Pentru durerea de gât care nu-mi dădea pace, am făcut un sirop de ridiche neagră cu miere. 

Siropul de ridiche neagră cu miere de albine este folosit în tratarea răcelii şi gripei, având un efect mare în special împotriva tusei. Ridichea neagră conţine vitaminele A, B şi C, minerale (sodiu, potasiu, fosfor, iod, sulf, magneziu) şi fibre, fiind o sursă bogată în nutrienţi, dar totuşi o legumă puţin calorică (24 kcal/100 gr.). Este un energizant puternic, elimină toxinele din organismul uman şi regenerează ficatul, iar în combinaţie cu mierea are efecte uimitoare, tratând boli specifice iernii şi întărind sistemul imunitar.


























Ingrediente:
- 1 ridiche neagră
- 2, 3 linguri de miere

Paşii:
1. Nu curăţaţi ridichea de coajă. Spălaţi-o bine şi apoi ştergeţi-o sau lăsaţi-o să se usuce natural.
2. Se taie un capac în partea cu vârful rădăcinii, după care cu ajutorul unui cuţit se scoate cât mai mult din miez, fără a face nicio gaură în coajă.
3. Se umple scobitura cu miere şi se lasă peste noapte la macerat.

Verdict: Un "medicament" cu gust plăcut.

Multă sănătate!
Laura

Un comentariu:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Blogging tips